Sayfalar

22 Kasım 2015 Pazar

Bebeğimi Beklerken 4_Hamilelikte Kozmetik Kullanımı


Hamileyken yeyip içtiklerimiz kadar kullandığımız kozmetik ürünleri de önemli. Hamilelik planladığım dönemden itibaren severek kullandığım bazı ürünleri bırakarak, yerlerini daha doğal içerikli ürünlerle doldurmaya çalıştım. Araştırma yaptığım dönemde gördüm ki bu konu ile ilgili yazılmış çok fazla yazı yok, bu yüzden ben de belki birinin işine yarar düşüncesiyle edindiğim bilgi ve tecrübeleri anne adayları ile paylaşmak istedim.





Değişikliğe banyo ürünlerinden başladım. Piyasadaki pek çok şampuan ve duş jeli maalesef zararlı madde içerikli ve içerik kısmında da bunu yazmak zorundalar. Aslında tespiti çok kolay, ürünün arkasını okumak yeterli :)
Uygun fiyatlı ve içerik olarak masum denebilecek Dalan ürünlerini tavsiye edebilirim. Başlarda şampuan ve saç kremini de kullanıyordum fakat daha sonra Watsons'da bulabileceğiniz Live Clean markalı şampuanı kullanmaya başladım. Çok da memnun kaldım, %98 bitki içerikli, paraben, sulfate, phtalate içermiyor. Fiyatı 20-25TL gibi, saç kremi kullanmama gerek kalmadan saçlarımı kolayca açabiliyorum.
Hamilelikte fazlaca kuruyan cildinizi her banyo sonrası nemlendirmeniz gerekiyor, ben % 99 doğal içerikli olan 99 markasının bebek yağını ve bebek losyonunu kullanıyorum. Eczanelerden temin edilebilir, internetten de bulup sipariş verebilirsiniz.



Her hamilenin korkulu rüyası karın çatlaklarını önlemek için mutlaka bir krem kullanıyor olmanız gerek. Kakao yağı ve E Vitamini içerikli Burt's Bees'in belly butterını gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz. Paraben, phtalate ve petrokimyasal içermiyor. Fiyatı 90TL civarında, hamilelik süresince 2 kutu yetiyor da artıyor bile. Kremi her banyo sonrası karın bölgenize uygulamanız gerekiyor, bunun dışında karnınızda kaşıntı ya da gerilme hissederseniz hemen bu kreme sarılabilirsiniz :)



Cilt doktorumun önerdiği ve hamilelik döneminde tanıştığım Derma-e markasından oldukça memnunum. Marka %100 vegan ve içerisinde hiç bir zararlı madde bulunmuyor.

Hangi markayı tercih ediyor olursanız olun, hamilelik kabuslarından biri olan cilt lekelerini önlemek için cildinizi Güneş'in zararlı ışınlarından korumanız gerek. Doktorumun tavsiyesiyle Nisan Ayı itibariyle gündüz kremi sürmek yerine 30 faktörlü Derma-e güneş kremini kullanmaya başladım. Eylül Ayı itibariyle de gündüz kremine geçtim. Yine aynı markanın yüz yıkama jeli, tonik ve gece kremini kullanıyorum.




Her ne kadar Yves Rocher markası pazarda kendini doğal ürün satan bir marka olarak konumlandırsa da işin aslı öyle değil. Bu yüzden Yves Rocher'den ürün alırken dikkatli olmak gerek. Yukarıda resmini gördüğünüz el kremini hamilelik öncesinde kullanıyordum, hala kullanmaya devam ediyorum, paraben free olduğunu belirtmeme gerek yok herhalde :)



Hamilelik döneminde ilk 3-4 ay çok önemli, sonrasında biraz daha rahat davranabilirsiniz. Oje sürmekten vazgeçemeyenlerdenseniz piyasadaki pek çok markadan daha masum olan Rimmel marka ojeleri tercih edebilirsiniz. Rimmel markası Watsons'tan temin edilebilir, oje fiyatları 5-7 TL arasında değişiyor. Oje kadar önemli olan oje çıkarıcınızın aseton içermemesi oldukça önemli, asetonsuz oje çıkarıcıları Watson's, Gratis, Rossmanlardan bulabilirsiniz. Fiyatları 2-3TL civarında.

Parfüm-deodorant konusuna gelince, kullandığım parfümü kullanmaya devam ettim ama direkt tene temas etmeyecek şekilde, giysilerin üzerinden uyguladım. Deodorant kullanmıyorum. Roll-on olarak da 4. ay itibariyle Body Shop'dan aldığım yukarıda resmini görebileceğiniz doğal içerikli ürünü kullanıyorum.

Body Shop markası piyasadaki pek çok markaya göre daha masum içerikli ürünler satıyor. Kullandığım makyaj malzemelerinin çoğunu Body Shop ürünleri ile değiştirdim. Bu dönemde sadece özel günlerde makyaj yapıyorum, onda da rimel, allık ve dudak nemlendiricisi kullanıyorum. Makyaj temizleyici olarak önceden kullandığım papatya özlü Body Shop ürününü kullanmaya devam ediyorum.

Dudak nemlendiricisi olarak Burt's Bees dudak koruyucuyu kullanıyorum, hem doğal içerikli, hem de güzel bir ürün.

Hamilelik dönemimde kullanmaya başladığım ürünlerin pek çoğundan memnun kaldım, miniğim sayesinde daha doğal ürünlere geçiş yapmış oldum, doğum sonrasında da memnun kaldığım ürünleri kullanmaya devam edeceğim...

Sevgiler...










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder