Sayfalar

22 Mayıs 2015 Cuma

Lavaş Pizza


Herkese Merhaba,

Bugün size mutfağımdan sesleniyorum, bu yemek hafta sonu kahvaltılarının yıldızı olmaya aday :)
Pratik, bir o kadar lezzetli olan Lavaş Pizza benim yediğim en hafif pizzaydı, denerseniz ne demek istediğimi anlayacaksınız. 
Üzerine sucuk koymasaydım daha hafif olabilirdi tabi ama napalım, canımız çekti :)



Malzemeler
  • 2-3 Adet Lavaş (Ben kepekli tercih ettim)
  • 200gr Rendelenmiş Mozerella Peyniri
  • 1,5-2 Yemek Kaşığı Zeytin Yağı
  • Domates
  • Taze Fesleğen
  • Biber
  • Mantar
  • Sucuk
  • Zeytin




İşe derince bir kapta sosu hazırlamakla başlıyoruz. Sos kabına yağ koyup, üzerine domatesi ekliyoruz.
İçinde bulunduğumuz mevsim taze fesleğen mevsimi olduğundan biz her hafta mutlaka 1 demet alıyoruz. Ağız tadınıza göre tuz ekledikten sonra eğer evde varsa sosun pişmesine yakın, bir kaç yaprak taze fesleğen eklemenizi tavsiye ederim. Kendisi küçük, lezzete katkısı büyük.




Hazırlamış olduğumuz sosu lavaşların üzerine sürüyoruz.
Bir yandan da pizzanın üzerine koyacağımız sebzeleri dilimliyoruz.
Sucukları dilimlerken pişmeleri için ince olmalarına özen göstermek gerekiyor.





Lavaşın üzerine sebzeleri sırayla ekliyor en üste de peyniri ekliyoruz.











Pizzaları aynı anda pişirebilmek için fırın tepsisine kaçak kat çıktık :) 2 tane pişirecekseniz 2 fırın tepsisi yeterli olacaktır, ya da bizim gibi bir çözüm bulmak zorunda kalabilirsiniz. (Metal ayaklar mikrodalga fırının ayakları )
180 derece sıcaklıkta, peynirler eriyene kadar yaklaşık 10-12dk kadar pişirip afiyetle yedik. :)

Sevgiler.



2 yorum:

  1. Merhaba güzel bir yazı olmuş :) Bu arada bloğunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım.Bana da beklerim :)

    http://ataleofbeauty.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :)
      Keyifli bir blog olmuş, ben de takipteyim artık ;)

      Sil