Sayfalar

4 Aralık 2015 Cuma

Bebeğimi Beklerken 5_Hamilelikte Beslenme ve Gebelik Şekeri


Bir minik canlının sorumluluğunu taşımaya başladığını öğrenir öğrenmez, her kadının hayatında pek çok şey değişiyor.
Ben ki sağlıklı beslendiğimi düşürdüm, hala da düşünüyorum :) abur-cubur pek yemem, kızartma asla yapmam, kola içmem vs. İlk şoku doktor karides kalamarı unut dediğinde yaşamıştım mesela :)
Ne yani alkol-sigara kullanmamak yetmiyor muydu? Yetmiyormuş arkadaş.
Ciğer severim, pis şeyleri severim hep, o da sakatat türevi olduğu için yasak.
Bitki çayı içilmeyecekmiş, çünkü çoğu ilacın yapımında bitkiler kullanılıyor ve her bitki masum görünümünün altında pek çok yan etki barındırıyormuş. Bildiğimiz çayı, paşa çayı gibi içebiliyormuşuz efenim onda sıkıntı yokmuş. En çok tükettiğim bir diğer içecek olan kahveden de ilk 4-5 ay uzak durdum ama artık kafeinsiz kahve tüketiyorum.
Uzun lafın kısası, bu minik maymunlar, annelerine kordonu bağlıyorlar ve evet, hayatımızı daha doğmadan ele geçiriyorlar :)



Malumunuz hamilelik döneminde pek çok test yapılıyor, kritik testlerin sonuncusu olan şeker yüklemesi hamileliğin 24-28. haftaları arasında yapılıyor. Gebelikte şeker yüklemesi çok tartışmalı bir konu. Bana da test yaptırma diyenler oldu, ama ben yaptırdım. Ve maalesef bende gebelik şekeri çıktı.
Gebelik şekeri: gebelik boyunca süren, ama doğum sonrası da hiç olmamış gibi kaybolup giden bir hastalık. Eğer dikkat edilmez ise bebek için çok tehlikeli olabiliyor. İşin bu kısmı oldukça tatsız.
Ama dikkat ettiğiniz ve diyeti uyguladığınız sürece hastalığın zararlarını minimuma indirebiliyorsunuz.

Hayatım boyunca diyet yapmamış biri olarak, minik kızım için diyet yapıyorum. İstediklerini yiyememek çok zormuş, herkes hamilelikte aklına geleni yerken, ben nefsimi terbiye ettim diyebilirim :) Böyle olmasını tercih etmezdim ama bunun iyi tarafları da var. Karbonhidratı hayatımdan çıkardığım için gebeliğin 33. haftasında +9 kilodaydım. Şu an 35. haftamın içindeyim ama kilomu bilmiyorum, evde tartımız yok, almadım da. Doktora gittikçe tartılıyorum :) Arya kaç kilo, annesi kaç kilo öğrenip geliyoruz :)

Gebelik şekerim olduğunu öğrendiğimizde doktorumun da yönlendirmesiyle 1 diyetisyen randevusu aldık. Şekeri olmayan anne adayları da bu diyeti uygulayabilirler (bebeğim için olmasa ben dayanamazdım herhalde) bebekleri normal gelişimini sağlarken, kendileri de minimum kilo alımı ile bu süreci atlatabilirler.

Eğer gebelik şekeriniz varsa, protein ve sebze ağırlıklı bir beslenme programı izlemeniz gerekiyor, şekerden, undan ve her türlü tatlıdan uzak durmak gerektiğini söylememe gerek bile yok sanırım :S

Şeker bakımından meyveler pek masum değiller, özellikle yaz meyveleri. Uzak durulması gereken meyveler: dut, incir, üzüm, kavun, karpuz. Tabi bu meyvelerin kuruları da pek makbul değil.
Ayrıca meyvelerin suyunu içmektense meyveyi yemek çok daha faydalı, böylece posasını da yemiş oluyorsunuz. Örneğin 1 bardak portakal suyu tam bir şeker deposu, onun yerine portakalın kendisini yemek gerek.

Sebze olarak da karbonhidrat bakımından zengin olan; havuç, patates, bezelyeden uzak durmak gerekiyor.

Benim diyet programım şu şekilde, arada kaçamaklar olsa da kaçamak yaptığım şeyler, yasak olmayanlardan daha fazla yemek şeklinde, illa tatlı yenecekse de sütlü tatlılar öneriliyor.

Kahvaltı

1 Yumurta
2 -3 Dilim peynir
4 Ceviz
4-5 Zeytin
1 Dilim Ekmek
Sebzeler (Salatalık, domates, yeşillik)

Ara Öğün

10 badem
1 su bardağı ayran ya da süt

Öğlen

Çorba (unsuz, pirinçsiz, şehriyesiz)
Ana Yemek (Kuru baklagil/sebze yemeği ya da köfte/et/balık)
Yoğurt (1 kase)
Bulgur pilavı (4-5 yemek kaşığı kadar)

Ara Öğün

1 Porsiyon meyve
veya
Yoğurt +3 yemek kaşığı yulaf
veya
1 Dilim ekmek + Peynir

Akşam

Eğer öğlen et yemediyseniz etli menü, yediyseniz sebze veya baklagil menüsü ile öğününüzü tamamlayabilirsiniz.

Çorba
Kırmızı Et/Köfte//Balık/Baklagil
Salata
1 Dilim Ekmek

Ara Öğün
Yoğurt veya Meyve

Herkese sağlıklı ve mutlu bir hamilelik dönemi dileyerek yazımı sonlandırıyorum.

Sevgiler...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder