Sayfalar

19 Eylül 2013 Perşembe

Karidesli Kremalı Fettucini

Bizim evde karides yemekleri Melih'den sorulur, pek güzel karides güveç yapar kendisi fakat bu sefer bir değişiklik olsun istedim ve Karidesli Kremalı Fettucini pişirdim. Gerçekten pratik ve çok da lezzetli, şarapla da güzel giden bir yemek. Bence ilk fırsatta deneyin :)





Malzemeler:
  • Fettucini makarna, ben İtalya gezimizde aldığımız siyah fettuciniyle pişirdim, sanıyorum marketlerde var, beyaz olanlarla da aynı lezzet olacaktır. Hatta herhangi bir makarnayla olur.
  • İglo dondurulmuş karides
  • 2 domates
  • 2 diş sarımsak
  • 1 büyük soğan ya da 5 arpacık soğanı  (farkındayım fotoğrafta soğan yok ama yemekte vardı :) )
  • 1 paket yemek kreması
  • tuz, karabiber


Önce kaynamış suya tuz ve yağ ekledikten sonra makarnayı atıyoruz, ben aldante sevdiğim için 8 dk tuttum, daha yumuşak sevenler daha çok tutabilirler. O sırada karidesleri de farklı bir kapta kaynamış suya attım ve 3-3,5dk kadar haşlayıp, suyunu süzdüm.
 
Bu arada domateslerin  kabuklarını soyup minik küpler halinde doğradım. Soğan ve sarımsakları da soyup doğradıktan sonra sosumuzu pişirmeye hazırız.



3 yemek kaşığı kadar zeytin yağını wok tavaya ya da derin bir tencereye koyduktan sonra önce soğan ve sarımsakları, onlar hafif diriliğini kaybedince domatesleri ekliyoruz.



Daha sonra 1 paket yemek kremasını tavaya ekliyoruz.


Kremalı domates,soğan,sarımsak karışımımız 3 dk kadar piştikten sonra önceden haşladığımız ve suyunu süzdüğümüz karidesleri bu karışıma ilave ediyoruz ve bu karışım da 4-5 dk kadar pişiyor.


Kıvama geldiğini düşündüğümüzde ( ben 4 dk kadar pişirdim) sosu ateşten alıp tuz ve karabiber ilavesi yapıyoruz. Dileyen acı sos veya pul biber de ekleyebilir. Daha sonra sos ve makarnayı buluşturuyoruz. Yemeğimiz hazır hale geliyor.






Bizim sunum ve soframız bu şekildeydi :)
Afiyet olsun !



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder