Sayfalar

6 Eylül 2013 Cuma

Fırında Mücver

Mücveri küçüklüğümden beri çok severim. Annem kabak dolması yaptığında kabağın içini oyarken kalan kabaklardan mücver yapardı. Ben de kabak dolması yapıldığına değil, kalan kabaklardan mücver yapıldığına sevinirdim :)
Bu komik isimli yemeği yemeyi hep sevdim ama kızartma olduğu için de yapmaktan mümkün olduğunca uzak durdum. Artık fırında yapılan versiyonunu keşfettiğime göre daha sık yapabilirim. Beğenirseniz siz de yaparsınız belki :)
Tüm yemek tariflerinde olduğu gibi ana fikri kavramak önemli :) Fırında mücver, prensipte kek pişirmekten farksız bu yüzden kek pişirmeyi bilenler bu tarifi çok daha kolay uygulayabilirler.




  1. 3-5 kabak
  2. 3-4 yeşil soğan
  3. 3 yumurta
  4. Dereotu
  5. Un
  6. Yarım bardak sıvı yağ
  7. 150-200 gr kadar beyaz peynir
  8. 1 paket kabartma tozu
  9. Tuz, karabiber, pulbiber
  10. Kaşar peyniri (üstü için)
Kabakları rendeliyoruz ve suyunu elimizle mümkün olduğunca sıkarak derin bir kaba alıyoruz. Soğan, yumurta, dereotu, yağ, beyaz peynir, tuz, karabiber, pulbiber tüm malzemeleri kaba ekliyor ve karıştırıyoruz. Daha sonra alabildiği kadar un - ben tepeleme 8 yemek kaşığı koydum- ilave ediyoruz. Prensipte kek pişirmek gibi dedim ya :) En son kabartma tozunu ilave edip karıştırıyor ve önceden ısıttığımız fırına (180 derece) koyuyoruz. Üzeri hafif kızarana kadar fırında kalıyor. Ben 45 dk kadar tuttum sanıyorum. Daha sonra rendelediğimiz kaşar peynirlerini pişmiş olan mücverin üst kısmına yayıyor ve tekrar fırına verip 5 dk kadar da ızgara modunda pişiriyoruz. Sonrasında da afiyetle yiyoruz :)

 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder