Sayfalar

2 Eylül 2013 Pazartesi

Cinque Terre

Beni tanıyanlar bilir, İtalya'ya karşı nedenini bilmediğim bir sempatim var. Dünya üzerinde görmediğim ve görülmeye değer pek çok ülke olmasına rağmen Ramazan Bayramı tatilinde tercihimi yine İtalya'dan yana kullandım. Daha önce gördüğüm yerleri Melihle keşfetme heyecanına, bir de hiç görmediğim Cinque Terreyi eklemiştim. Cinque Terre; Liguria bölgesinde La Spezia yakınlarında UNESCO tarafından koruma altına alınmış bir bölge. İsminden de anlaşılacağı gibi, 5 küçük köyden oluşuyor:  Riomaggiore, Manarola, Corniglia, Vernezza ve Monterosso.

Vernazza

10 günlük İtalya seyahatimizin tam ortasında az biraz dinlenelim; hem de deniz, kum(?), güneş biraz yayılalım dediğimiz 4 günümüzü Cinque Terreye ayırdık. - ideali 3 gün olabilir- Floransa'dan trenle ortalama 3-4 saatte La Spezia'yı geçtikten sonra, upuzun bir tünelin sonunda konakladığımız, ilk köy olan Riomaggioreye vardık. İlk izlenimler: İtalya seyahati boyunca en çok İtalyanı Cinque Terre'de gördük. Mekan sahiplerinin ve otel işletmecilerinin yanı sıra gelen turistlerin de çoğunu yerli turistler oluşturuyor. Yerli halkın yaş ortalaması oldukça yüksek, genç nüfusun büyük şehirlerde olmayı tercih ettikleri göz önüne alınırsa, Cinque Terre halkını teyze ve amcalar oluşturuyor :)

Riomaggiore

Riomaggiorede konaklayarak çok da farkında olmadan doğru bir seçim yapmışız. İlk günden hem denizin hem de balkonumuzun tadını çıkardık. Denizin tertemiz olduğunu söylememe gerek yok sanırım fakat Ege sahillerinde olduğu gibi bir kumsal beklemek yanlış olur.
Hemen hemen her akşam, kaldığımız 'Dolce Vita Rooms'un minik ama şirin balkonunda yeni İtalyan peynirleri deneyip şarabımızı yudumladık. Balkonlu bir oda, Cinque Terre gezinizi çok daha keyifli hale getirecektir. :)

Ertesi gün daily ticketımızı aldık ve köy köy gezmeye başladık. Fiyatı 10€ olan bu bilet hem köyler arasındaki trenlerde, hem de yollarda geçerli. Evet, yanlış okumadınız yollarda yürümek ücretli :) Bizim orada bulunduğumuz tarihte Riomaggiore- Manarola arasındaki 'Via Dell Amore' yani 'Sevgi Yolu' heyelan sebebiyle kapalıydı. Biz de 4 dklık bir tren yolculuğuyla Manarola'a ulaştık. Trenden indiğinizde minik bir tünel sonrası köyün merkezindesiniz. Riomaggioreye göre daha küçük bir köy ve yine denize gireceğiniz bir kumsala sahip değil.

Manarola

Manarola'dan bir sonraki durağımız olan Cornilgiaya'ya yine 4dklık bir tren yolculuğu sonrasında ulaştık. Corniglia tren istasyonu, köyden oldukça uzakta ve köye varmak için 382 basamak çıkmak zorundasınız. Fakat buna değdiğini söyleyebilirim çünkü Corniglia diğer 4 köyden oldukça farklı; denizden uzak ve daha bir dağ köyü havası var. Ben Corniglia'nın dar sokaklarını çok sevdim umarım siz de seversiniz.

Corniglia

Corniglia'dan dönüşte yine tırmandığımız merdivenleri indik ve istasyona ulaştık. Sıradaki köy benim içlerinde en beğendiğim köy olan Vernazza. Vernazzada da yine tren istasyonu köyün merkezinde. Köyde pek çok restoran, pizzeria ve kafe var.  Ayrıca hediyelik eşya alışverişinizi Vernezza'da ya da Riomaggiore'de yapmanızı öneririm.

Vernazza

Sıra, son köy olan Monterrosso'da. Monterrosso köylerin en büyüğü ve Cinque Terre'de kumsalı olan tek köy. Fakat kumsalın halk plajı olarak ayrılmış olan çok küçük bir kısmı haricinde tamamı ücretli beachlerden oluşuyor. Deniz tatili için Cinque Terreyi tercih edenler için Monterosso'da konaklamak iyi bir seçenek olabilir.
Monterrosso

Yeme-içme konusuna gelince: denize bu kadar yakın olup deniz ürünü yememek olmaz. Restoranlarda pek çok balık çeşidi ve deniz böceği bulmak mümkün. Fiyatlar Roma'ya, Venedik'e kıyasla uygun denebilir. Bazı öğünleri Pizzerialardan alabileceğiniz dilim pizzalarla -pestolu pizzayı öneririm- geçiştirebilirsiniz. Bir diğer alternatif de deniz böcekleri aşığı biri olarak ilk gördüğümde gözlerimin içini güldüren içerisinde kalamardan, yengece, ançuezden, patatese fries karşımı 5-7€ luk külahlardan alabilirsiniz.

Hediyelik eşya kısmına gelince her yerden alınan klasik magnetlerin dışında Cinque Terreden ev yapımı makarna ve pesto sos alabilirsiniz. Ve tabi ki taşıyabileceğiniz kadar şarap ve limonçello :)

Özetle İtalya gezimizde hem tatilde olduğumuzu hissettiğimiz hem de yeni yerler keşfettiğimiz Cinque Terre kısmından çok keyif aldık. Çok bilinçli bir tercih olmasa da ekşisözlük şu bu okuyarak Riomaggiore'de konaklamaya karar vermiştik, iyi de yapmışız. Aslında bu blogu açma nedenim internette Cinque Terre ile ilgili yeterli bilgi olmayışıydı. Umarım yazım, Cinque Terre'e gideceklere faydalı olur.